Haritadaki kabukları seçerek orayla ilgili yazıya rahatlıkla ulaşabilirsiniz.

Erciyes'e Kaçış

Posted By: cowabunga - 04:53

& Comment

Yine Kayseride sıkıldığımız zamanlardan biri. Doğancanla oturuyoruz. Artık sıkıntıdan ne yapsak sorularını bırakıp Erciyese mi çıksak dedik. Bizim gibi aynı kafadan çılgın iki insan bir araya geldiğinde yerinde pek duramıyor (bkz; Yavuzla birden çıktığımız Bisikletli Kapadokya Turu)

Önce benden eşyaları aldık. Sonra Doğancanlara geçip onun eşyalar ve biraz yemek yemek, derken zaten hava karardı. Daha otobüse bineceğimiz yere epeyde vardı. Baktık bir dolmuş var hemen el ettik. Dolmuşçuları evine bırakan bir dolmuşmuş :). Amcalarla sohbet, muhabbet bizi merkeze kadar bıraktılar. Sonra otobüse bindik. Maksimum çıkabildiğimiz yerden Erciyese doğru tırmanmak gereken 14km daha yol vardı. Hadi dedik tabanlara kuvvet. Bir yandan yürüyüp bir yandan otostop çektik. Kayseride pek durmazlar otostopa. Ya öğrenci olacak ya iyi empati yapan anne baba ya da biraz daha sevap puanı almak isteyen hayırsever. Hepsinden allah razı olsun.  Bize bu sefer duranlar öğrencilerdi. Kayak merkezine kadar çıkardılar bizi. Hava çok güzeldi, kar yağıyordu ;ama biraz rüzgarlıyldı. Dağ evi var orada gidenler bilir. Kamp atacak yer sorduk,onlarda arka tarafta (en çok rüzgar alan) yeri söylediler.
Çadırı kurduktan sonra çay içmeye dağ evine gittik. Kameranın bize yaptığı oyunlarla uğraştık ve   ertesi gün kaymayı planladığımız rotaya baktık. Kayarak öteki başka kapıdan çıkar döneriz dedik Kayseriye ama aynı şirketten iki yerdede olacak ki benim için kiraladığımız kayakları bırakalım. Öyle bir tane bulamadığımızdan da yalan oldu tabi.
 Termosa biraz sıcak su aldıktan sonra çadırımıza döndük. İçliklerimizle uyku tulumuna girdik. Tam mis gibi sıcaklığa ve rahata kavuşmuşken. Rüzgarla bir kar yağmaya başladı. Rüzgar toz karları çadırın kenar saçaklarından içeri soktu (bizimki 4 mevsim olduğundan 5 mevsimlerdeki gibi kar saçağı yok yani çadırın su geçirmez kısmı ile yer arasında bir karış kadar farkvar ve havalandırmayı buradan ve üst pencereden sağlıyor) ve çalkalanmış hediyelik kar küreleri gibi etraf uçuş uçuş kar doldu.
-Kim çıkacak şimdi dışarı yaaaa!!!-
Tabiki rahat uyumak isteyen biz!
Çıktık dışarı. Bir karışlık kar duvarı yaptık çadırın etrafına ve öyle girdik içeri.
Bilenler bilir. Çadırın hava alan yan ve üst kısımları kapatılmamalıdır. Yoksa o soğukta nefesimiz üzerimize çiğ olarak yağıp donabilir ki bunuda istemeyiz. Bir karışta olsa yükselti yapma ihtiyacımız bundandı. Nede olsa uyuyanın üzerine kar yağar derlermiş birde üstüne gerçeğini ekleyemezdik.
 Akşam güzel uyuduktan sonra sabah da iyi bir kahvaltı hazırladık kendimize. Çayımızıda içtikten sonra telesiyejlerin olduğu kısıma çıktık. Doğancan bir tur kaydı. Biraz da vakit geçirip dönüş yoluna otostopa koyulduk.
 Kameranın su geçirmez kabı seste yine sağlam sıkıntı yaratmış ama açabildiğim kısımları açtım. Minik minik videolar yapmaktansa hepsini tek videoda topladım. İyi seyirler.